Кристин Грийнхау , доцент по образованието в
Мичиганския Държавен университет, установи, че колежаните, които
използват twitter като част от своето обучение, са по-ангажирани в
съдържанието на курса с преподавателя си и други състуденти, и така
получават по-високи оценки."Туитването може
да се разглежда като нова литературна практика", твърди Грийнхау, която
също изучава нарастващото използване на социалните медии сред
гимназистите. "Туитването променя начина, по който възприемаме това,
което четем и това, което пишем."Грийнхау
установява, че Twitter дизайна в реално време позволява на студенти и
преподаватели да участват в споделянето, сътрудничеството, обмяната на
идеи и създаването на даден проект. Други предимства на туитването за
студентите е да се научат да пишат кратко и да провеждат актуални
проучвания, и дори да комуникират пряко с автори и изследователи.При
преподаването в един колежански клас, който се фокусира върху Twitter,
Грийнхау заявява, че нейните ученици взимат участие в образователния
процес повече чрез сайта, отколкото лице-в-лице в класното обучение."Студентите
стават по-ангажирани, защото те се чувстват свързани с нещо реално и
ученето се превръща не само в усвояване за целите на обучението", казва
Грийнхав. "А този процес става истински за студентите."Системата
на образованието в Австралия традиционно се слави, както с високото си
качество, следващо по петите европейските и американските стандарти,
така и с голямата си гъвкавост и иновативност. Тези дни местните
средства за масова информация разпространиха новината, че вече
австралийските ученици ще изучават, как да работят с интернет социалните
мрежи като Фейсбук и Туитър в клас. Това ще се случва в рамките на
специално въведена за подрастващите нова дисциплина. Програмата по
предмета предвижда провеждането на уроци за това, как се общува в
социалните мрежи, без да бъдат обиждани виртуалните ти приятели, как да
не се излага в мрежата твърде лична или компрометираща информация, как
да се избягват оскърбителните коментари и т.н. Идеята за новата
дисциплина е била предложена от Асоциацията на австралийските родители,
обединяваща представителите на семействата на учащите се от около 2200
училища в страната. В голямата си част родителите на тийнейджъри в
Австралия смятат, че децата им не си дават сметка за това, че могат по
интернет да оскърбят или засегнат някого и още - всъщност колко лесно
могат да си докарат някаква беля на главата. Прекият повод, който е
довел до въвеждането на новата дисциплина, централизирано и навсякъде в
австралийските училища, е черната серия от юношески самоубийства в
страната на кенгуруто, заради различни видове виртуален тормоз в
мрежата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар