Web 2.0 е наименование, създадено от O’Reilly Media (компания, занимаваща се основно с издателска дейност) през 2004 г., което се отнася до така нареченото второ поколение на Уеб-базирани услуги като сайтове-мрежи за социални контакти (социални мрежи), уикита, инструменти за комуникация, и фолксономии (folksonomies), за които онлайн сътрудничеството, съвместната работа и обмена между потребителите са от голямо значение.
Търсенето
на приложения от ново поколение Интернет ресурси, по- известни като WEB
2.0, както в областта на средното и висшето образование, така и в
обучението на учителите, играе ролята на катализатор на новаторските
теории за процеса на преподаване и учене.
Именно тези новаторски
идеи отговарят на въпросите, възникнали вследствие наличието на една
нова дигитална среда ( WEB 2.0 ). За разлика от WEB 1.0, тя съчетава
индивидуалното мислене базирано на линеен тип знания, придобити от
извличане на информация от приложенията на WEB 1.0, със сетивното
мислене, което предоставя WEB 2.0 и 3D Интернет.
Web 2.0 може да се
обясни като “Социалното използване на Интернет, което позволява на
отделните хора да работят съвместно, насърчава ги да стават активни
участници и/или производители при създаването на знания и да споделят
информация онлайн. Web 2.0 включва блогове, уикита, социални мрежи. В
сърцето на Web 2.0 е културата на споделяне, взаимодействие, създаване
на активно съдържание и непрекъснато общуване с онлайн
средата” (Gould, 2010).
Най-типични примери за Web 2.0 приложения са Youtube, MySpace, Digg, Twitter, Facebook, Flickr и други. ( Педагогика на Web 2.0)

От своето създаване през 2006 Twitter спечели значимост и популярност
в световен мащаб. Понякога услугата бива наричана "SMS-ът на Internet".
Twitter потребителите могат да комуникират през SMS посредством пет номера в САЩ, Канада, Индия, Нова Зеландия и Ман (остров). Съществува и кратък номер за достъп във Великобритания, достъпен само за потребителите на клетъчната мрежа на Vodafone.

Социалната мрежа Flickr поддържа групи (Pool) в почти всички области. Различното тук е това, че членовете на Flickr
са социално ангажирани. Тук потребителите не само обсъждат теми, може
би от почти всички области, за които се сеща човек, но и качват своите
снимки. Това ги прави „по-ревностни” застъпници на това, за което
говорят, защото са отделили от времето си, за да заснемат и качат снимки
от събитието, за което говорят.
Има няколко много начина, за да станете част от обществото на Flickr.
- Да се присъедините към някоя група (или да основете своя), в която да обсъждате теми, които ще ви позволят да се утвърдите като експерт. Това ще привлича множество нови потребители, които вие можете да препращате (на които да рекламирате) към вашия уеб сайт, блог и т.н.
- Можете да използвате Geotag за изображения. Flickr е собственост на Yahoo!, така че е въпрос на време снимките, които имат прикачени обяснения кои места от картата изобразяват да станат съвместими с Yahoo Travel. Всеки, който притежава обект, който би могъл да се превърне в туристическа дестинация би бил просто ненормален ако не се възползва от геолокацията, за да покаже своите хотели, пейзажите от околността, туристическите маршрути или което и да е живописно кътче от областта.
- Във Flickr имате възможността да добавите описания, етикети и дори коментари в самата снимка. Можете да добавяте и линкове. Това са нови „входящи връзки” към вашия сайт. Единственото условие при добавянето на линкове е те да не са повече от 10-15% съотнесено към всички снимки, които сте качили в мрежата – все пак като при всяка социална мрежа се очаква да добавите по-голяма стойност към общото съдържание, отколкото ползвате.
- Можете да използвате социалната мрежа, за да изградите приятелски взаимоотношения с други блогъри във вашата професионална ниша.Flickr наистина притежава способността да ускори развитието на вашата мрежа от познати. Много по-лесно се открояват хора, които се представят с истинското си име и със снимка, а собствения си аватар можете да прикачите във Flickr.
Няма коментари:
Публикуване на коментар